Befizetési módok

létrehozva: 2015-11-24

1. Az eljárási költségek ún. hagyományos fizetési módokkal, illetve - a kérelem elektronikus benyújtása esetén - elektronikusan, az elektronikus fizetési és elszámolási rendszeren keresztül teljesíthetők.

A hagyományos fizetési módok - készpénz átutalási megbízás, átutalási megbízás, bankkártyás átutalás – közös jellemzői:

  • Be kell szerezni a sárga csekket (hatóságtól vagy postahivatalban – ha rendelkezésre áll) vagy meg kell tudni a befizetési számla számát (hatóságtól vagy jogszabályból.)
  • A fizetésről szóló bizonylatot az építésügyi hatósághoz el kell juttatni: az elektronikus másolat mellett a hatóságok rendszerint az eredeti papír dokumentumot is kérik.
  • Végül a hatóságnak ellenőriznie kell, hogy a fizetést más ügyhöz nem használták-e fel.

 

2. Az elektronikus fizetési és elszámolási rendszer (EFER) országos hatáskörű központi szabályozott informatikai szolgáltatás (jogi, informatikai és pénzügyi konstrukció).

 

Az építésügyi hatósági engedélyezési eljárásokat támogató elektronikus ügyintézési rendszerben, az ÉTDR-ben az elektronikusan ügyet intéző ügyfelek az építésügyi és építésfelügyeletei hatósági eljárás során fizetendő eljárási költséget akár illetéket, akár igazgatási szolgáltatási díjat az Építésügyi Fizetési Portál (ÉFP) segítségével elektronikusan is megfizethetik. De természetesen van lehetőség a hagyományos fizetésre is.

 

Az Építésügyi Fizetési Portál segítségével történő elektronikus fizetés jellemzői:

  • Fizetési mód: internetes bankkártyás fizetés (OTP VPOS felületen).
  • A fizetés ügyhöz kötése: a fizetést kezdeményező felhasználó az ÉTDR tárhely azonosító megadásával közli, hogy melyik ügyhöz kapcsolódóan indít fizetést.
  • Választható jogcímek: illeték, bírság, és hamarosan egyes szakhatósági díjak. Jogcím választáskor az ÉFP automatikusan közli a befizetési számla (célszámla) számát. Egy fizetési tranzakcióban több jogcím is fizethető.
  • A sikeres fizetésről az EFER hiteles elektronikus igazolást (fizetési ígérvény) állít ki, amit az ÉFP elektronikusan továbbít az ügyintézési rendszer (ÉTDR) felé. A sikeres fizetésről szóló adatsort az ÉTDR felhasználói felületén az építtető és a hatóság a fizetést követően néhány perc múlva megtekintheti. További, papír alapú bizonylat benyújtása nem szükséges.
  • A fizetés jellemző adatait a fizető felhasználó az ÉFP felületén illetve az általa megadott e-mail címről is megtekintheti.

 

Az Építésügyi Fizetési Portál (ÉFP) elérése: efp.e-epites.hu

Az ÉFP használatával kapcsolatos kérdésekre e-mail-ben és telefonon válaszolnak az alábbi elérhetőségeken: efphelpdesk@e-epites.hu és +36-(1)-279-2643, +36-(1)-279-2647

 

scrollUp