Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a terc.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
további információ
Elfogadom
Nem fogadom el

A nyomtatott könyvnek van jövője!

|2018. szeptember 11.

A nyomtatott könyvnek biztos a jövője – ezt a fontos megállapítást tették azok a szakemberek, akik részt vettek a Stora-Enso papírgyártó konszern kutatásában. A vizsgálatokat kérdőíves felmérésekkel végezték, mely során a nyomtatott könyvvel, az e-bookkal és a hangos könyvvel kapcsolatban tettek fel kérdéseket. A kutatás során 80 interjút is készítettek európai, ázsiai és észak-amerikai cégek vezetőivel. A kutatás célja az volt, hogy megvizsgálják a könyvkiadás és a könyvterjesztés jelenlegi helyzetét és a jövő kilátásait.

A vizsgálatok főbb megállapításai a következők:

  • Az e-book biztosan őrzi pozícióit a szak- és oktatási művek piacán,
  • csak a megkérdezettek 8%-a számít arra, hogy az elektronikus könyvek piaca tovább növekszik,
  • az elektronikus könyv nem helyettesíti a nyomtatott könyvet, hanem kiegészíti azt,
  • a hangos könyvet általában azokban a helyzetekben használják, mikor az olvasás nem lenne lehetséges (pl. autóvezetés közben),
  • az e-book-ok eladása az elmúlt években stagnálni látszik az USA piacain,
  • Németországban az e-bookok eladása csak a teljes piac 10%-át éri el,
  • a tabletek és az okostelefonok használatának dinamikus növekedése nem jár együtt az e-book-piac hasonló növekedésével,
  • az olvasók munkájuk során túl sok időt töltenek a képernyő előtt, ez növeli az igényt a nyomtatott könyvek olvasása iránt,
  • a nyomtatott könyvolvasás jó közérzetet eredményez az olvasóban,
  • a papír, a külső borítás tapintása fontos információtovábbítási lehetőség,
  • a nyomtatott könyv tapintási élménye máshoz nem hasonlítható érzetet kelthet az olvasóban,
  • fontos a magas értékű és minőségű anyagok használata a nyomtatott könyveknél,
  • a gyerek- és ifjúsági könyvek piaca növekedést mutat a nyomtatott termékek területein,
  • a magas nyomtatási minőséggel, nagy értékű anyagokra készülő hobbi- és foto- könyvek ajándékozási piaca dinamikusan növekszik,
  • egyre több könyvet és hasonló terméket nyomtatnak környezetbarát és újrahasznosított anyagokra, papírokra, kartonokra.

 

    Bízunk benne, hogy a cikk olvasói részben vagy egészében egyetértenek a vizsgálat közölt megállapításaival és erősítik a könyvek olvasóinak táborát.

 

(Forrás: www.storaenso.com, www.nyvonline.hu)

 

scrollUp