Új eljárásrend és elektronizáció az építésben

A 2018. január 1-én hatályba lépett, a közigazgatási eljárásokat újraszabályozó Általános Közigazgatási Rendtartás (ÁKR) és az elektronikus ügyintézésről szóló szabályozás nemcsak az állampolgárokat és a hatósági ügyintézőket érinti ügyeik intézése során, hanem az építési folyamat minden szereplőjét. Feladatát mindenki csak akkor tudja hatékonyan, eredményesen és az elvárt minőségben teljesíteni, ha ismeri a tevékenységére vonatkozó szabályozást és tudja is alkalmazni azt. A jogorvoslatokat pedig alapjaiban befolyásolja az új közigazgatási bíráskodás. Az elektronizáció az építésügyben nemcsak az ügyintézést, a kivitelezést formálta át, hanem erősen hat a településfejlesztésre és -rendezésre, továbbá az épülettervezésre is, hiszen az elektronizált település vagy elektronikus irányítás alatt álló, illetve működő épület üzemeltetése századunk nagy kihívása.

  • Új eljárásrend

kérelem benyújtása, tényállás tisztázása, szakhatóság igénybevétele, döntéshozatal, jogorvoslat, végrehajtás.

  • Mit és hogyan lehet/kötelező elektronikusan intézni?

e-papír, személyre szabott ügyintézési felület (SZÜF), e-szig, e-rendelkezési nyilvántartás, hivatali kapu – perkapu, e-kapcsolattartás, az e-mailek szerepe az ügyintézésben, e-fizetés.

  • Elektronizáció az épített környezetben

okos ház, okos város ˗ település, okos régió, okos infrastruktúra, okos építési folyamat, BIM.

 

 


scrollUp