logo

TERC-ETALON kérdőív - kiértékelés 2020

Köszönjük segítő együttműködésüket kérdőívünk kitöltőinek!

 

2018 június és július hónap folyamán a TERC-ETALON Költségvetés-készítő programrendszerünk előfizetői egy kérdőív kitöltését felajánló ablakkal találkozhattak a rendszerbe belépve.

Örömmel konstatáltuk, hogy több száz (szám szerint 377) kitöltő válaszolt kérdéseinkre, építő jellegű észrevételekkel, javaslatokkal kiegészítve kérdőívünket.

Az űrlap kitöltése teljes egészében önkéntes volt, a kitöltőkről személyes adatot nem tároltunk, így válaszolni sem tudunk egyedi üzenetben a felvetődött problémákra.

A szöveges válaszok tekintetében sok esetben találkoztunk olyan esetekkel, melyeket a programrendszeren belül már most is meg lehet oldani, be lehet állítani – ezért ezeket az eseteket egy Gyakran Ismételt Kérdések (GyIK) felületen részletesen is bemutatjuk Önöknek. A GyIK a programrendszer Súgó menüjéből érhető el.

A felületen a felvetődött kérdéseket, válaszokat folyamatosan aktualizálni fogjuk.

A beérkező válaszok kiértékelése:

1. Jelenlegi szolgáltatások

A programrendszer jelenlegi szolgáltatásait illetően minden kérdésünknél a kategóriát választották a legtöbben. Örömmel tölt el bennünket, hogy a felület futási sebességében és az előfizetések rugalmasságában Kiváló minősítést is sokan adtak.

Azokat a válaszadókat, akik Megfelelő vagy Elégséges osztályzatot adtak néhány lehetőségnél, válaszuk indoklására is felkértük. A válaszokban több esetben az ÖN adattári tételek hiányaira, árainak pontosságára kaptunk panaszt, máskor pedig a fent említett, programon belül már most megoldható eseteket taglaltak a felhasználók. Ezek részletes leírása a fent említett GyIK felületen olvasható lesz.

A modul előfizetések rendszere 2020 második félévében változott, így reményeink szerint a rugalmasabb választási lehetőségek megkönnyítik majd felhasználóink döntését.

A futási sebesség bejelentett problémái közül többet idő közben már javítottunk pl. az újra-sorszámozás lassulását.

 

2. Népszerű szolgáltatások

A következő diagramban megláthattuk, hogy sok funkcióját ismerik felhasználóink a program-felületnek, és azokat előszeretettel használják is. Az egyéb válaszok között szerepelt még az xls exportálás és a tételek normahátterének elérése, módosítása.

 

3-4. Tervezett fejlesztések

Programrendszerünk szolgáltatásainak dinamikus fejlődését hűséges felhasználóink már jól ismerik. Igyekszünk mindig olyan fejlesztéseket bedolgozni rendszerünkbe, amelyekkel előfizetőink munkáját tudjuk reményeink szerint könnyebbé tenni. A visszajelzések szerint jó úton járunk elképzeléseinkkel, hiszen a felsorolt fejlesztések a felhasználók szerint is hasznosak lesznek.

A programban időközben a következő fejlesztések meg is valósultak:

  • Szabad szerkezetű excel fájl importálás
  • TERC V.I.P. SLO8/SLO9 importálás
  • Mobiltelefonra optimalizált felület (új, módosított, de korlátozott funkciókkal)
  • Többfelhasználós keretrendszer – a funkciók bővítése folyamatban
  • Mintaköltségvetések használata – a funkció kifejlesztve, csak a háttéranyag hiányzik hozzá

 

5. Programtámogatás

Programrendszerünk tudásának minél részletesebb bemutatására az alábbi diagramban láthatóan felhasználóink az online elérhető segítségeket tartják fontosabbnak. Oktató videóink, szemináriumi anyagaink a GYIK felülettel együtt a Súgóban már elérhetők.

Személyes, illetve online oktatások (akár személyre, cégre szabott tematikával) az előzetes igények alapján indulnak. Az aktuális időpontokról és jelentkezési lehetőségekről a következő oldalon tájékozóhatnak: https://www.terc.hu/oldal/terc-etalon-oktatas-oktatas

Felhasználóinknál felvetődött egy zárt pl. Facebook csoport létrehozásának ötlete is, ahol egymástól is és ügyfélszolgálati munkatársainktól is kérdezhetnek. Ennek kidolgozása még folyamatban van.

 

6. Szerver karbantartás

A programrendszer és az ÖN adattár folyamatos frissítései néha 4-5 perces, de negyedévenként egyszer akár 3 órás adatbázis leállással is járnak, melyek időszakáról is kikértük felhasználóink véleményét. A legutóbbi (október 1.-i) adattár karbantartást már ez alapján a hajnali-reggeli órákra időzítettük, így 9 óra előtt már újra elérhető volt szerverünk. Természetesen ezekről a leállásokról továbbra is előzetesen tájékoztatni fogjuk partnereinket.

 

7. ÖN adattár fejlesztése

Programjaink lelkét biztosítja a 2006 óta folyamatosan (negyedévenként) karbantartott, jelen pillanatban több, mint 320.000 db tételt tartalmazó ÖN adattár. Az Összevont Építőipari Normagyűjteményben (ÖN) több, mint 400 gyártó, kizárólagos magyarországi forgalmazó anyagai szerepelnek. Jelen pillanatban egy gyártói anyaghoz központilag egy listaárat tudunk kezelni, de felhasználóink legfőbb igénye az alábbi diagramban láthatóan a több árszint elérése lenne.

Gyártói dokumentációk tekintetében már most is a Teljesítmény-nyilatkozatok elérhetőségét egyre több cég biztosítja számunkra, sőt programunk felkészült a további dokumentumok (biztonsági adatlap, stb.) kezelésére is.

Kérdőívünkben kértük felhasználóink ötleteit, hogy milyen munkafolyamatokat, gyártókat látnának szívesen adattárunkban. Ezeket az igényeket adattáras kollégáink dolgozzák fel, eredményeiket pedig a mindig legfrissebb adattárat tartalmazó programunkban folyamatosan Önök is megtalálhatják.

Az igényeknek megfelelve kidolgoztuk felületünkön a mindig legfrissebb árak elérésének lehetőségét, mellyel az adattárba beérkezett és feldolgozott árfrissítések jóval a negyedéves publikálás előtt már felhasználhatóak. Erről a funkcióról részletes leírás olvasható: 

https://www.terc.hu/cikk/legfrissebb-arak-a-terc-etalon-programrendszerben 

 

8. Ajánlatkérések, költségvetések

Kíváncsiak voltunk arra is, hogy felhasználóink legtöbbet milyen adattárból származó tételekkel találkoznak, ajánlatkéréseiket, költségvetéseiket milyen meghatározásokkal kapják.

A diagramból kitűnik, hogy nagy fölénnyel az ÖN adattár elemeivel dolgoznak az építőiparban, de tudni kell, hogy a felsorolásban található ÉMÍR, FÉMÍR, ÉN-ÉNK, KONTROLL adattárak elemei mind már elavult rendszerek, melyek adatai (akár norma, akár anyag szinten) már nem felelnek meg az érvényben lévő Uniós direktíváknak, így ezek használata erősen kerülendő.

 

Hálásak vagyunk segítségükért

A fenti összefoglalóból kitűnik, hogy nagy segítség volt csapatunk számára az Önöktől kapott visszajelzések.

Reméljük a javításokkal, módosításokkal, fejlesztésekkel mi is hozzájárulhatunk költségvetés-készítési munkájuk gyorsabbá, egyszerűbbé tételéhez.

2021-re ismét egy új kérdőívet állítotunk össze, az új fejlesztési irányok meghatározásához, illetve kollégáinkat foglalkoztató kérdések megválaszolásához, így ismét kérjük Önöket új kérdőívünk kitöltésére, melyet ezen a helyen érhetnek el:


Kérdése van?
Király Gergő
Király Gergő
Értékesítési ügyintéző
gergo.kiraly@terc.hu
+36 70 670 5198
Mátrai Zsófia
Mátrai Zsófia
Értékesítési ügyintéző
zsofia.matrai@terc.hu
+36 20 318 3683
Kuti Krisztina
Kuti Krisztina
Műszaki ügyfélszolgálati munkatárs, oktató
support@terc.hu
+36 70 670 5195
Szakács Sándor
Szakács Sándor
Műszaki ügyfélszolgálati munkatárs
support@terc.hu
+36 70 670 5193
Lóczi Miklós
Lóczi Miklós
Műszaki ügyfélszolgálati munkatárs, oktató
support@terc.hu
+36 20 401 5434
scrollUp